W minioną środę poinformowano, że Zygmunt Solorz i należąca do niego Grupa Polsat za ponad 16 mln zł kupili 200 tysięcy testów na koronawirusa z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Przekazali je Ministerstwu Zdrowia na potrzeby publicznej służby zdrowia. Wraz z testami zostało zakupionych 8 zestawów urządzeń diagnostycznych tj. termocyklerów i systemów do automatycznej ekstrakcji wraz z testami genetycznymi i wszystkimi materiałami zużywalnymi potrzebnymi do przeprowadzenia 200 tysięcy badań na obecność koronawirusa w organizmie. Są to kompletne zestawy diagnostyczne.
W czwartkowy wieczór podano z kolei, że Grupa Polsat zawarła z Bauer Media Group przedwstępną umowę nabycia Grupy Interia za 422 mln zł. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu niezbędnej zgody UOKiK.
W komunikacie napisano: (?) dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze internetu. To istotne wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. To również dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych już obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych z logiem Polsatu. Dla Grupy Polsat, Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w internecie całego jej portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, Ipla, Netia czy marki Telewizji Polsat.