SAMSUNG PO RAZ 15. ŚWIATOWYM I POLSKIM LIDEREM RYNKU TELEWIZORÓW

Samsung nieprzerwanie od 15 lat zajmuje pozycję lidera wśród producentów telewizorów na świecie. Podobnie jest w Polsce gdzie od 2005 roku telewizory tej firmy są najczęściej kupowane. To zaufanie do marki i wysoką jakość ekranów odzwierciedlają opinie konsumentów wyrażone poprzez niezależne badania, takie jak Badanie Jakości PIBJA.

W ujęciu globalnym 2020 rok Samsung zakończył z blisko 31,9% udziałem w rynku telewizorów pod względem przychodów. W Polsce Samsung zamknął 2020 rok z 32,5% udziałem w rynku pod względem wartości i 26,8% w ujęciu ilościowym, co oznacza, że firma sprzedała nad Wisłą najwięcej telewizorów.

Telewizory Samsung zajęły pierwsze miejsce w badaniu marek telewizorów przeprowadzonym przez Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) w roku 2020, oraz zwyciężyły w kategoriach, takich jak: łatwość obsługi, synchronizacja z innymi urządzeniami, czysty i wyraźny obraz oraz korzystny stosunek jakości do ceny.

Jak wynika z raportu firmy badawczej Omdia, Samsung nieprzerwanie od 15 lat jest liderem na światowym rynku telewizorów. Z opublikowanej 23 lutego br. analizy Omdia, wynika, że udział Samsung Electronics w globalnym rynku pod względem przychodów wyniósł 31,8% IV kwartale 2020 r. W ujęciu całorocznym firma pod względem przychodów zachowała największy, bo wynoszący 31,9% udział w rynku.

Od 2005 roku telewizory Samsung są najczęściej kupowane przez Polaków, co oznacza, że od 15 lat firma jest liderem także w Polsce.  Ostatnie 12 miesięcy Samsung zamknął nad Wisłą z 32,5% udziałem w rynku w ujęciu wartościowym i 26,8% w ujęciu ilościowym.

Widzowie w Polsce lubią telewizory Samsung i chętnie je wybierają, co potwierdzają wyniki badania Polskiego Instytutu Badań Jakości. Telewizory Samsung zajęły 1. miejsce w zestawieniu i zostały ocenione najwyżej praktycznie pod każdym względem. W tym niezależnym badaniu, które odbyło się w 2020 roku, 6570 konsumentów wypowiedziało się na temat ośmiu marek telewizorów.

Tak wysoka ocena w Badaniu Jakości jest dla nas szczególnie ważna z dwóch powodów. Po pierwsze to sami widzowie oceniają produkt. Jeśli deklarują, że poleciliby nasze telewizory znajomym to znaczy, że dostarczają im one najlepszej rozrywki i doskonałych wrażeń każdego dnia. To wyraz ogromnego zaufania, za który dziękujemy. Po drugie, w zeszłym roku większość z nas spędziła w domu sporo czasu, co przełożyło się na nową rolę i sposób wykorzystania telewizora w codziennym życiu. Odkrywaliśmy jego możliwości na nowo – wspierał nas w różnych aspektach życia od pracy, przez naukę, aż po trening. Konsumenci wskazali nowe potrzeby, a my – jak przystało na lidera rynku – w 2021 roku przychodzimy do nich z odpowiedziami i stawiamy poprzeczkę jeszcze wyżej – powiedział Grzegorz Stanisz,  Head of Visual Display Business in Poland w firmie Samsung Electronics Polska.