TECHNOLOGIA DECYDUJE O RYNKU TELEWIZORÓW W 2021

Blisko 74% Polaków uważa wyposażenie w nowoczesne technologie za ważną cechę telewizora – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sounds. Jeden z wiodących producentów telewizorów w Polsce przygotował zestawienie popularnych technologii w sektorze TV, których rozwój warto obserwować w 2021 roku.

Technologie smart…

Telewizory smart posiadają opcję połączenia z Wi-Fi, sparowania z innymi urządzeniami poprzez Bluetooth, własny system operacyjny, możliwość instalowania szerokiej gamy aplikacji, a także imponującą ilość pamięci RAM. Wszystko po to, aby urządzenia te były czymś więcej niż tylko odbiornikiem telewizji – to domowe centra rozrywki. Najnowsze funkcjonalności smart są ważne dla ponad 70% osób ankietowanych w badaniu TP Vision. Wzrostu ich popularności i dalszego rozwoju rozwiązań smart w telewizorach możemy spodziewać się również w 2021 roku. Wciąż pojawiają się nowe funkcje i aplikacje. Jest to związane między innymi z rozwojem gamingu. – Polacy coraz chętniej sięgają po popularne gry. Dzięki smart TV o odpowiednich parametrach mogą korzystać z nich bez konsoli. Potrzebna jest do tego aplikacja – np. taka jak eForce NOW, która umożliwia grę w chmurze, bezpośrednio na telewizorze – stwierdza Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

…oraz mobilne

Ważnym elementem technologii smart jest kompatybilność z urządzeniami mobilnymi. Na to rozwiązanie szczególną uwagę zwróciło blisko 63% ankietowanych. Sterowanie telewizorem za pomocą smartfona czy tabletu to duże udogodnienie, ułatwia korzystanie z menu, możemy też wyświetlać treści z urządzenia mobilnego czy odtwarzać z niego muzykę na telewizorze. Sztuczna inteligencja – naturalny obraz

Inteligentne, samouczące się systemy mają coraz szersze zastosowanie. Swoje telewizory wykorzystujące sztuczną inteligencję do optymalizacji jakości obrazu zaprezentował w minionym roku Philips.

Liczy się też dźwięk

Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision, oprócz jakości obrazu, kupujący telewizor coraz częściej zwracają też uwagę na dźwięk – przywiązuje do niego wagę 87% ankietowanych. Będzie to sprzyjało dalszemu rozwojowi systemów, które mają zagwarantować najlepszą jakość audio telewizora, złożonych między innymi z nowoczesnych przetworników czy głośników wysokotonowych.