SZKLANA RODZINA. POLACY PRZED TELEWIZOREM

Polacy chętnie zasiadają przed telewizorem w rodzinnym gronie – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, do którego należy marka Philips TV & Sound. Choć dawniej uważano, że wspólny czas przed telewizorem nie sprzyja interakcji z najbliższymi, okazuje się, że programy telewizyjne czy oglądane na platformach streamingowych to popularny temat rozmów w gronie bliskich osób.

Jak wynika z badania blisko 84% ankietowanych lubi oglądać telewizję w towarzystwie partnera lub partnerki, a ponad 75% czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem razem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73% badanych wskazało ogólnie – rodzinę. Lubimy też dyskutować o tym, co wspólnie obejrzeliśmy. Najczęściej Polacy rozmawiają o programach informacyjnych – 48%. Na kolejnym miejscu uplasowały się zawody sportowe, transmitowane w telewizji, o których debatuje ponad 28% ankietowanych. Seriale oglądane na platformach streamingowych to z kolei temat do rozmowy dla 24% biorących udział w badaniu.

Pod względem programów rok 2021 będzie wyjątkowy – odbędą się piłkarskie EURO oraz Igrzyska Olimpijskie. Duże zawody sportowe wyzwalają wiele emocji i są popularnym tematem dyskusji – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. – Dużo osób chce oglądać zmagania sportowców w najwyższej jakości, stąd decyduje się na zakup nowego telewizora. Dlatego na ten rok przygotowaliśmy szeroką gamę nowych telewizorów, w tym nowy model Ambilight, który gwarantuje bardzo wysoką jakość obrazu i dźwięku w rozsądnej cenie, a także pierwsze telewizory Philips w technologii Mini LED – podkreśla Marcin Habzda.

Aby mieć jeszcze większą przyjemność z oglądania, niemal 36% ankietowanych przygotowuje smaczne przekąski i napoje, a niecałe 30% dostosowuje światło w pomieszczeniu tak, aby cieszyć się obrazem na ekranie. Blisko 18% badanych podczas oglądania telewizji lub treści na platformach streamingowych nie korzysta ze swojego telefonu – nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Blisko 43% ankietowanych stwierdza natomiast, że nie potrzebuje żadnych dodatkowych zabiegów, aby cieszyć się seansem.

Dzięki nowoczesnym urządzeniom  możemy cieszyć się wysoką jakością obrazu i dźwięku, stąd znaczna część badanych nie potrzebuje dodatkowych zabiegów, aby zwiększyć frajdę z oglądania programu czy transmisji sportowych. Na przykład soundbary Philips Fidelio zapewniają efekt przestrzennego dźwięku, dzięki czemu widz może poczuć się niemal jak na stadionie – komentuje Marcin Habzda z TP Vision.

 

O badaniu

Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.