TVN Media WPROWADZA REACH BOOST

Jednym z największych wyzwań związanych z optymalizacją kampanii reklamowych w telewizji liniowej jest efektywne budowanie zasięgu. O ile w pierwszej fazie kampanii zasięg osiągany jest szybko i skutecznie, o tyle w jej końcowej fazie efektywność znacznie spada, a dobudowywanie zasięgu jest niewspółmiernie kosztowne.

Bazując na dedykowanych rozwiązaniach technologicznych w ramach ekosystemu Addressable TV, TVN Media wprowadza na rynek nowy unikalny produkt reklamowy Reach Boost. Narzędzie umożliwia punktowe dobudowanie zasięgu do kampanii liniowych. Dzięki autorskim rozwiązaniom wspartym szczegółowymi danymi oglądalności z dokładnością do pojedynczego telewizora możliwe jest wyselekcjonowanie urządzeń, które w danym czasie miały styczność z konkretną kampanią reklamową, a następnie stworzenie na tej podstawie profilu składającego się z urządzeń, w których dana reklama nie była dotychczas eksponowana. Do tej grupy celowany jest komunikat, co pozwala na selektywne i efektywne kosztowo dobudowanie zasięgu kampanii.

Technologia DAI stała się integralnym elementem strategii rozwoju naszej firmy. Uruchomienie nowego produktu reklamowego, jakim jest Reach Boost, utworzenie struktury sprzedażowej Advanced Advertising oraz inwestycje w Addressable TV to naturalna kontynuacja transformacji, jaką przechodzi TVN Warner Bros. Discovery. Sukcesywnie ulepszamy nasze zasoby linearne w kierunku rozwiązań cyfrowych – powiedziała Dorota Żurkowska, GSVP Revenue w TVN Warner Bros. Discovery.

Skuteczność REACH BOOST potwierdzona została w ramach kampanii testowej przeprowadzonej we współpracy z jedną z wiodących marek w kategorii higieny osobistej. Kampania reklamowa w telewizji liniowej kierowana do grupy dorosłych kobiet miała miejsce wiosną 2024 roku i trwała ok. 6 tygodni. Przez kolejne 2 tygodnie przystąpiono do fazy Reach Boost, której celem było selektywne dobudowanie zasięgu do urządzeń, w przypadku których – w środowisku Addressable TV – nie zarejestrowano kontaktów z reklamą eksponowaną uprzednio w liniowej TV.