NETFLIX SYGNUJE KODEKS DOBRYCH PRAKTYK

Netflix, jako pierwszy globalny serwis VOD, został sygnatariuszem polskiego Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie. Kodeks, zainicjowany i stworzony przez IAB Polska, jest programem samoregulacji rynkowej, który ma na celu promowanie zaufanych źródeł rozrywki dla użytkowników. Netflix od początku swojej obecności na polskim rynku posiada funkcje ochrony rodzicielskiej, a obecnie oferuje szeroki wachlarz łatwych w użyciu narzędzi, które pozwalają widzom w pełni dostosować ustawienia dowolnego profilu.

Kodeks Dobrych Praktyk powstał w 2014 roku i był efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej działającej przy IAB Polska oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Po konsultacjach z rynkiem oraz KRRiT dokument został niedawno znowelizowany. Dołączenie do programu samoregulującego i zostanie sygnatariuszem Kodeksu jest wyrazem szczególnego zaangażowania i priorytetowego traktowania ochrony małoletnich.

Przystąpienie serwisu Netflix do grupy sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD jest dowodem na to, że zdecydowanie rośnie samoświadomość rynku w zakresie konieczności wprowadzania takich zabezpieczeń. Świadczy również o tym, że Kodeksy Dobrych Praktyk, inicjowane, wspierane oraz promowane przez obecną Krajową Radę, stanowią nowoczesną i skuteczną formę samoregulacji. Ostatnie analizy KRRiT pokazują, że poziom przestrzegania przez dostawców VOD postanowień zawartych w aktach samoregulacyjnych jest bardzo wysoki i przekracza 98% – komentuje Witold Kołodziejski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.