MIPCOM ONLINE+ 2020, CANNES:  Tłok w telewizyjnym sklepie; polskie ślady; pierwsze nagrody.

Największa telewizyjna impreza tego roku czyli targi MIPCOM w nowej, wymuszonej epidemia korona wirusa, formule rozpoczęły się wczoraj w Cannes. Jak podają organizatorzy bierze w nich udział, przede wszystkim wirtualny ale i symbolicznie osobisty, ponad 6 tysięcy uczestników z ponad 100 krajów, 2200 agentów sprzedaży i programerów, w sieci zaprezentowane zostanie zawartość ponad 800 stoisk firmowych i 25 narodowych pawilonów. W uruchomionej specjalnie  z okazji targów platformie cyfrowej MIPCOM Online+ (czynnej do 17 listopada) znajdzie się 3700 programów, już w Bibliotece Pokazów Cyfrowych MIP Junior znajduje się 1400 projektów oferowanych podczas tej części targów. W programie także 230 sesji, paneli dyskusyjnych i prezentacji, 50 pokazów specjalnych (tu m.in. serialu TVP „Ludzie i bogowie” 13 października), zapowiedź internetowej obecności ponad 200 ekspertów i medioznawców z całego świata. Krajem honorowanych specjalnie jest w tym roku Korea Południowa. Wśród partnerów medialnych imprezy po raz pierwszy wymieniony w tej grupie TELE PRO.

Na wtorek zaplanowano m.in.: wirtualną prezentację nowości firmy Beta, prowadzoną przez  jej szefa Jana Mojto, wywiad z Jeremy Darrochem- szefem produkcji firmy SKY – laureatem przyznawanej po raz pierwszy MIP SDG Award oraz kolejne pokazy odbywającego się w Pałacu Festiwalowym równolegle Canneseries, 3 edycji festiwalu seriali.

Od kilku lat działa Program MIPCOM Diversity and Inclusion, skupiający z jednej strony czołowych  ekspertów branżowych, z drugiej zaś telewizyjne  talenty, które dzięki dodatkowym środkom mogą realizować swe projekty.

Program przewiduje także nagrody,  MIPCOM DIVERSIFY TV EXCELLENCE AWARDS. W ramach tegorocznego programu pod hasłem “Change For Good” nagrody są przeznaczone na obronę i promowanie różnorodności. A ponieważ jurorzy pochodzą niemal wyłącznie z krajów anglosaskich, tam też znaleźli się laureaci.  W 7 kategoriach zwyciężyli autorzy z W. Brytanii, Kanady, Australii i Japonii.

Tematem pierwszego w historii online Women in Global Entertainment Panel był “Surviving Jeffrey Epstein,” 4- odcinkowy miniserial dokumentalny, którego premiera odbyła się w sierpniu na antenie kanału Lifetime,  o skazanym przestępcy seksualnym Jeffrey`u Epsteinie, w reżyserii Anne Sundberg i Ricki Stern.

Spotkanie otworzyła Laurine Garaude, szefowa działu telewizyjnego organizatora targów, firmy Reed MIDEM, zapraszając do rozmowy Ellen Lovejoy, SVP International Content Sales i Head of Sales, Americas & Formats, A + E Networks. Główną część panelu poprowadziła Manori Ravindran, International Editor, Variety, a wzięli w nim udział m.in.: autorzy serialu Ricki Stern i Anne Sundberg,  producentka Megan Lawrence; jedna z ofiar Epsteina Kiki Doe i psycholog Janice Stevenson.  Wszystkie panie były tak skupione na rynku amerykańskim i tamtejszym systemie prawodawstwa, że zabrakło im czasu na to, by choćby tylko zasygnalizować, że molestowanie i seks za pracę nie są tylko amerykańską anomalią.

Uczestnicy wielu innych spotkań online próbowali dać odpowiedz na pytanie w jaki sposób telewizja może zająć się tak palącymi tematami, jak: seksizm, rasizm, zmiana klimatu i oczywiście globalny kryzys zdrowotny.

W sieci przy okazji targów pojawiły się analizy dotyczące m.in.: dystrybucji treści w bieżącym, tak wyjątkowym roku; niesamowity wysyp platform streamingowych; potrzeba różnorodności w produkcjach przeznaczonych dla dzieci; oczekiwań inwestorow; nowej roli dyrektora programowego. Można do nich i wielu innych  dotrzeć poprzez stronę miptrends.com.