39. MŁODZI I FILM, KOSZALIN: O debiutach tylko szczerze

Na zakończonej 5 września 39. edycji festiwalu “Młodzi i Film” główną nagrodę, Wielkiego Jantara zdobył film Supernova w reżyserii Bartosza Kruhlika.
Pozostałe nagrody jury Konkursu Pełnometrażowych Debiutów Fabularnych przyznało filmom:

Nagroda im. Stanisława Różewicza za reżyserię: Jan Holoubek za reżyserię filmu 25 lat niewinności

Nagrodę Dziennikarzy wręczono filmom Supernova w reżyserii Bartosza Kruhlika i Maria nie żyje w reżyserii Martyny Majewskiej.

Nagrodę Publiczności otrzymał film 25 lat niewinności w reżyserii Jana Holoubka
W Konkursie Krótkometrażowych Debiutów Filmowych nagrody zdobyli:

  • Nagroda za najlepszy film fabularny: Maria nie żyje w reżyserii Martyny Majewskiej za “odważną i nieoczywistą poetykę oraz przewrotną, a jednocześnie intymną i dowcipną wizję śmierci”
  • Nagroda za najlepszy film dokumentalny: Synek w reżyserii Pawła Chorzępy za “czułą, oszczędną w środkach opowieść i obrazy, dzięki którym skomplikowane relacje rodzinne poznajemy przy znikomym udziale słów”
  • Nagroda za najleszy film animowany: Z czosnkowym wziełem w reżyserii Zuzanny Stach za “Polskę na ostro, na śmieszno i na straszno”
  • Wyróżnienia Ale Kino+:
    za film fabularny: Zanim zasnę w reżyserii Damiana Kosowskiego za “sugestywną, poruszającą, pozbawioną zbędnych słów narrację, w której najbardziej wstrząsające obrazy powstają w głowie widza”
    za film dokumentalny: We Have One Heart w reżyserii Katarzyny Warzechy za “przemyślane i finezyjne połączenie animacji i dokumentu oraz wyjątkowy ton, który sprawia, że w tej dramatycznej historii jest wiele światła”
    za film animowany: Własne śmieci w reżyserii Darii Kopiec za “pierwsze, drugie i trzecie, czyli za wszystkie ciężkostrawne rodzinne obiady, które pamiętamy”
  • Nagroda za zdjęcia: Kajetan Plis za zdjęcia do filmu Noamia za “wizualną wyobraźnię, duszną atmosferę filmu noir i Warszawę nad morzem”
  • Nagroda za dźwięk: Irena Suska za dźwięk do filmu Noamia za “znakomite połączenie dźwiękowego rzemiosła ze świadomą kreacją warstwy emocjonalnej bohatera”