6. SMF, SINGAPUR: Święto na Marina Bay Sands

W szóstej edycji Singapore Media Festival (SMF) wzięło udział ponad 93 000 specjalistów z branży mediów i kreatywności, entuzjastów filmu i telewizji oraz miłośników popkultury z całego świata. SMF zanotował ponad czterokrotny wzrost frekwencji w porównaniu do zeszłorocznej edycji. Odbywająca się od 21 listopada do 8 grudnia 2019 r. impreza łączy w sobie: nagrody Asian Academy Creative Awards (AAA), Asia TV Forum & Market (ATF) i ScreenSingapore oraz Singapore International Film Festival (SGIFF).

Festiwal w Singapurze, firmowany przez Infocomm Media Development Authority, jest jednym z wiodących międzynarodowych wydarzeń medialnych w Azji, na którym branża spotyka się, aby odkrywać i komentować  najnowsze trendy, talenty i treści, dotyczące filmu, telewizji i cyfrowych mediów.

ATF mające już dwudziestoletnia historię, zakończyło się mocnym akcentem 6 grudnia 2019 r. odnotowując udział  ponad 5700 graczy z 60 krajów i wszystkich regionów. Odnotowano znaczny wzrost liczby platform cyfrowych uczestniczących w ATF, takich jak: Alibaba Youku, Baidu Haokan, Google Play, Hoichoi, HOOQ, iQIYI, Netflix, Viu i Youtube.

Yeow Hui Leng, dyrektor projektu grupy ATF i ScreenSingapore, powiedział: ?Ze względu na stale zmieniający się krajobraz przemysłu i wzorce konsumpcji, w połączeniu z rozwojem Azji, tegoroczny temat -? Streaming the Future ?, służy jako przypomnienie, że treść pozostaje królem w nowej erze cyfrowej platform streamingowych. ATF dokłada wszelkich starań, aby udostępniać najlepsze w swojej klasie treści, w których delegaci mogą uzyskać świeże spostrzeżenia i partnerstwa, aby poruszać się w dynamicznym otoczeniu treści rozrywkowych. ?

Po raz pierwszy do SMF dołączyła Singapore Comic Con (SGCC) zaludniając legendarną Marina Bay Sands publicznością, która wzięła udział w niezliczonych  turniejach gier, ekskluzywnych premierach, dyskusjach panelowych i wystawach. Ponad 55 000 fanów popkultury powitało gwiazdorską grupę gości, w której znaleźli się  twórcy komiksów Greg Capullo, Jock, Andy Kubert i David Mack oraz gracze Alodia Gosiengfiao, Topson i Viva La Dirt League.

SGIFF czyli Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Singapurze świętował 30-lecie swojego istnienia, osiągając rekordową frekwencję ponad 110 000 widzów i 35 wyprzedanych projekcji. W programie imprezy znalazło się ponad 90 filmów z 40 krajów, reprezentujących kino azjatyckie i międzynarodowe. Podczas trwającego 11dni festiwalu, Singapur odwiedziło wiele azjatyckich i hollywoodzkich gwiazd, w tym nagrodzona Golden Globe, Joanne Froggatt.

Warto dodać, że Nagrodę Publiczności SGIFF zdobył lokalny film ?Unteachable?, zrealizowany przez singapurskiego filmowca Yong Shulinga, co zdarzyło sie po raz pierwszy w historii tej nagrody, od czasu jej wprowadzenia w 2015 roku.

LEE WAI LENG (Infocomm Media Development)