PRZYSZŁOŚĆ MEDIÓW I TELEWIZJI

Firma konsultingowa The Future Laboratory i Sony opublikowały studium „Media & Broadcasting Futures” (Przyszłość mediów i telewizji). Wynika z niego, że liderami branży staną się w przyszłości media i stacje telewizyjne stawiające na maksymalną zgodność sprzętu i oprogramowania, otwieranie możliwości przed nowymi twórcami, usprawnianie organizacji pracy i odpowiedzialność społeczną.  Studium zawiera spostrzeżenia i opinie europejskich ekspertów z branży. Wskazano w nim rysujące się trendy, które kształtują rynek, otwierają zupełnie nowe możliwości i zamiast nowej normalności tworzą „nową wyjątkowość”.

Raport analizuje społeczne, kulturowe i technologiczne czynniki kształtujące przyszłość branży, w tym pojawienie się hybrydowych mediów i telewizji, szybszą decentralizację, usprawnienia wynikające z transformacji cyfrowej oraz przyjęcie nowego, holistycznego, opartego na współpracy podejścia do zrównoważonego rozwoju.

Wskazuje również cztery dziedziny warunkujące sukces i pozycję lidera na zmieniającym się rynku:

  • Wdrożenie w przyszłości modelu hybrydowego, który zapewni bezproblemową współpracę oprogramowania i sprzętu, aby umożliwić sprawne działanie zarówno producentom, jak i konsumentom
  • Wyposażanie nowych twórców w narzędzia niezbędne do osiągnięcia sukcesu — od dostarczania przystępnych narzędzi po wspieranie niepowtarzalnych kultur w niezależnych organizacjach
  • Wykorzystanie niedostępnych przedtem możliwości realizowania nowych produkcji i usprawnianie organizacji pracy poprzez wykorzystanie elastyczności i wydajności technologii cyfrowej
  • Wdrażanie zrównoważonych ekologicznie praktyk w każdym aspekcie produkcji i współpraca całej branży w celu nadania priorytetu zobowiązaniom mającym znaczący wpływ na środowisko

Zadaniem Martina Raymonda, współzałożyciela The Future Laboratory, przyspieszona zmiana to moment przełomowy i szansa, by lepiej budować i w inny sposób odchodzić od dawniejszych metod: „Nadchodzące lata nadal będą zapewne przynosić pewne zawirowania, ale innowacje zrodzone w pandemii umożliwiają obecnie mediom i telewizji ponowny rozkwit, a transformacja cyfrowa, zmiany w sposobie myślenia i nowe zachowania zmieniają potencjał branży”.

Studium zawiera spostrzeżenia i opinie pięciu europejskich ekspertów z branży, którzy pracują jako producenci i specjaliści w dziedzinie techniki w takich organizacjach, jak Infront Sports and Media, hiszpański instytut kinematografii czy Canal+.

Firma Sony współpracuje z podmiotami z rynku profesjonalnego od ponad 50 lat, co nie byłoby możliwe bez ciągłego dostosowywania się i wprowadzania innowacji”- mówi Adam Fry, dyrektor działu w Sony Professional Solutions. „To właśnie dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas wspólnej pracy oraz dążeniu do zrozumienia potrzeb naszych klientów i wyzwań, przed którymi stoją, możemy z dumą stwierdzić, że nawet w przypadku tak bezprecedensowej transformacji branży jesteśmy w stanie wyprzedzać trendy i dostarczać kompleksowe rozwiązania”.