Kilkanaście lat temu, gdy ?Polska rosła w siłę, a ludzie mieli żyć dostatniej? uruchomiono pierwszą i jedyną na Ścianie Wschodniej rozlewnię Pepsi. Ciemnobrązowy napój, sprzedawany w charakterystycznych butelkach z magicznym niebiesko- czerwono- białym logo pijany był chętnie ale niestety rzadko trafiał do dystrybucji. Powód był prozaiczny jak wszystko w tamtej epoce a mianowicie brak dewiz na zakup ekstraktu.
Nie przeszkodziło to jednak najważniejszemu z ważnych dyrektorów miejscowego handlu oświadczyć publicznie, że w Lubelskiem Pepsi nigdy nie wygra z oranżadą, która produkowano masowo w niezliczonych rozlewniach GS-u. I według słów najważniejszego z ważnych to właśnie osłodzona i lekko zabarwiona woda z bąbelkami jest ukochanym napojem orzeźwiającym jego rodaków, zamieszkujących ten piękny zakątek ?Polski rosnącej w??. I ona też nigdy, ale to przenigdy nie da sobie odebrać palmy pierwszeństwa.
Polskie Radio z okazji swych 95 urodzin urządziło plebiscyt na 95 najpopularniejszych piosenek. Wygrała ?Małgośka? spółki Gaertner- Osiecka w wykonaniu Maryli R. Nowa dyrektor w centrali na Malczewskiego pochwaliła się wyborem, niczym ten zuch z Lublina. Powiedziała, że to właśnie na antenie PR hit Maryli zabrzmiał po raz pierwszy!!! Nie dodała, że innego radia wtedy nie było, podobnie jak Pepsi w sklepach i knajpach Ściany Wschodniej.
A w czerwcu dowiemy się pewnie z estrady w Opolu, że to właśnie TVP jako pierwsza pokazała Marylę R. śpiewająca przebój 95 lecia!
WD-40