6. MULTISCREEN DAY: Czy pandemia zmienia sposób korzystania z mediów?

W brawurowej oprawie i funkcjonalnej scenografii odbyła się kolejna konferencja, której pomysłodawcą i organizatorem jest redakcja miesięcznika Media Marketing Polska, a dokładniej jej szefowie, Tomasz Wygański (redaktor naczelny) i Piotr Machul (zastępca red. naczelnego). Bardzo dobrze sprawdziła się tym razem formuła prowadzenia niektórych rozmów na stojąco. To niby żadna rewelacja ale zwracała uwagę jakby inna, czytaj wyższa jakość, tych spotkań. Inaczej mówi się bowiem do kamery, inaczej w kierunku prowadzącego. Organizatorzy zapewniali, że: Multiscreen Day to najlepsza konferencja branżowa o komunikacji marketingowej na wielu ekranach. Już po raz szósty będziemy przyglądać się reklamie i kontentowi w telewizji oraz internecie. Tym razem przede wszystkim postaramy  się pomóc marketerom i agencjom w planowaniu efektywnej komunikacji w coraz bardziej skomplikowanym krajobrazie mediowym. Z tym związany jest także temat nowych badań i narzędzi badawczych, które już są dostępne na rynku, jak i tych, o których branża wciąż dyskutuje. Zjawisko multiscreeningu dotyczy także twórców kontentu, na konferencji będą także tematy związane z tym zagadnieniem, m.in,. nowe formaty TV. Nie unikamy także mocno aktualnych spraw, jak np. premiery nowych serwisów streamingowych czy problem third party cookies.

I dotrzymali słowa. Naszą uwagę zwróciła rozmowa z Joanną Okłą (MediaCom Warszawa) o nowym sposobie planowania kampanii reklamowych czy całej ekosystemów komunikacyjnych wobec zmieniającej się właściwie każdego dnia sytuacji na obrzeżach rynku. Wiele interesujących a momentami nawet zaskakujących informacji przyniósł raport Przemysława Mielczarka (ARC Rynek i Opinia) na temat zachowań i oczekiwań widzów korzystających ze Smart TV. A to już niebawem będzie dominująca grupa odbiorców telewizyjnego i filmowego kontentu.

Anna Gruszka (trener WSB) przedstawiła systematycznie rosnącą rolę sztucznej Inteligencji w mediach i codziennej praktyce marketingowej, nie pozostawiając wątpliwości co do tego, że AI nie przeminie jako chwilowa ciekawostka ale już jest stałym elementem współczesnego życia.

Goście, eksperci, przedstawiciele mediów i medioznawczy próbowali też odpowiedzieć tu i teraz  na pytanie jak efektywnie planować cały system komunikacji, aby maksymalizować sprzedaż? Przedstawili nowe oblicze telewizji – jak streaming wpływa na klasyczną TV oraz ogłosili 2021 – rokiem debiutów VoD. Poznaliśmy także świat bez third party Cookiem, korzyści wynikające z prowadzenia  badania jednoźródłowego, czyli co rewolucja w badaniach może oznaczać dla marketerów.  (jk)