TELEWIZJA Z SATELITY AD 2019/2020

Jak wynika z opublikowanego przez SES raportu Satellite Monitor, liczba gospodarstw domowych korzystających z telewizji na całym świecie, do których SES dociera bezpośrednio lub pośrednio przez satelitę, wzrosła o 12 milionów osiągając wartość 367 milionów w 2019 roku. Wyniki corocznych badań rynkowych kolejny raz potwierdzają pozycję SES jako wiodącego na świecie dystrybutora treści wideo przez satelitę. Są także dowodem ważnej roli, jaką satelity nadal odgrywają w docieraniu do odbiorców na całym świecie.

Znaczna część 12-milionowego wzrostu liczby gospodarstw domowych korzystających z telewizji przypada na infrastrukturę satelitarną i kablową, która w 2019 roku wzrosła o 9 milionów do odpowiednio 153 i 149 milionów gospodarstw domowych. Telewizja internetowa (IPTV) i telewizja naziemna wzrosły łącznie o 3 miliony do 43 i 21 milionów gospodarstw domowych.

Gdzie?

Badanie Satellite Monitor wykazało również, że zasięg techniczny SES zwiększył się na kilku kontynentach, w tym w Europie, Afryce, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Łacińskiej. Europa nadal jest najsilniejszym rynkiem dla SES – w ubiegłym roku flota SES obsługiwała 168 milionów europejskich gospodarstw domowych, co stanowi wzrost o 1 milion w stosunku do roku 2018. W Ameryce Północnej SES dociera do 69 milionów gospodarstw.

W krajach Ameryki Łacińskiej SES dociera obecnie do 42 milionów gospodarstw domowych, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 34 milionami gospodarstw w 2018 r. Częściowo wynika on z umieszczenia na orbicie nowego satelity – SES 14, który stymuluje rozwój telewizji kablowej i IPTV w regionie. W 2019 roku SES po raz pierwszy zebrał również wyniki z Indonezji i Filipin. Ogółem w regionie Azji i Pacyfiku obsługuje 39 milionów gospodarstw domowych. Z badania wynika również, że SES dostarcza telewizję cyfrową do 13 milionów gospodarstw domowych na Bliskim Wschodzie i 35 milionów gospodarstw domowych w Afryce. W sumie firma SES zaobserwowała łączny wzrost o prawie 5 milionów gospodarstw domowych w regionie Azji, Australii i Pacyfiku oraz w Afryce.

Trendy

Badania rynku telewizyjnego prowadzone przez SES rzucają światło na kilka kluczowych trendów, które świadczą o utrzymującym się znaczeniu przekazu satelitarnego, w tym przejście z telewizji analogowej na cyfrową oraz wzrost znaczenia przekazu HD. Badanie Satellite Monitor wykazało, że w Europie wzrosła penetracja kanałów HD ? obecnie docierają do 167 milionów gospodarstw domowych korzystających z telewizji, co stanowi wzrost o 5 milionów, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Satelita pozostaje preferowanym wyborem infrastruktury, jeśli chodzi o nadawanie treści w jakości HD. To świadczy o kluczowej roli transmisji satelitarnej jako niezawodnego i efektywnego kosztowo sposobu docierania do dużych grup odbiorców.

Nadawcy i operatorzy platform telewizyjnych potrzebują solidnych i wiarygodnych danych, zanim podejmą decyzję o wejściu na nowe rynki. Od ponad 25 lat SES jest jedynym dostawcą rozwiązań satelitarnych na świecie, który regularnie i w tak szerokim zakresie monitoruje branżę w poszczególnych krajach. Identyfikacja kluczowych trendów pozwala naszym klientom odnieść sukces w swojej działalności i zwiększyć zasięg, powiedział Ferdinand Kayser, dyrektor generalny SES Video. Wyniki naszych corocznych badan Satellite Monitor pokazują, że satelity są nadal najbardziej optymalną infrastrukturą zapewniającą wysoką jakość obrazu i  pomimo zmieniających się przyzwyczajeń konsumpcyjnych, ludzie nadal silnie polegają na telewizji linearnej, uzupełniając ją treściami OTT.

Przeprowadzone po raz pierwszy w 1994 roku coroczne badania Satellite Monitor firmy SES ujawniają szczegółowy zasięg techniczny SES i zapewniają wgląd w rynek wideo oraz światowe trendy. Są one postrzegane jako ważne narzędzie dla klientów SES, wiodących nadawców i właścicieli treści.