POLACY CORAZ CHĘTNIEJ WYBIERAJĄ DUŻE EKRANY

Emocje to nieodłączny element dobrego kina ale przede wszystkim sportu, niezależnie od dyscypliny. Duża dynamika, wierne odwzorowanie kolorów i szczegółów, czy dźwięk przestrzenny to elementy, które pozwalają kibicom przenieść się w sam środek akcji. W tym roku, dzięki telewizorom Samsung Neo QLED, fani wejdą na nowy poziom wrażeń. Jest jeszcze jedna prosta zależność, o której warto pamiętać – większy ekran to po prostu więcej emocji.

W 2021 roku udział telewizorów o przekątnej 65 cali w polskiej sprzedaży może przekroczyć 20 proc. – wynika z analizy dotychczasowej dynamiki wzrostu dla tej kategorii, dokonanej przez firmę Samsung. Oznacza to, że popyt na „duże ekrany” rośnie z roku na rok.

Zaprezentowane w tym roku telewizory Samsung Neo QLED, wykorzystują najnowsze technologie, takie jak Quantum Mini LED (nowy rodzaj podświetlenia) i niezwykle wydajny Procesor AI Neo Quantum, aby zapewnić nowy poziom wrażeń. Także tych sportowych.

Jakość obrazu jest równie ważna, co dźwięk. Wrażenia audio potęgują m.in. Dźwięk Podążający za Obiektem+ czy synchronizacja dźwięku telewizora z soundbarem (tzw. Q-Symphony).

Ultra Szeroki Kąt Widzenia i Powłoka Antyrefleksyjna zapewnią komfort oglądania niezależnie od warunków. Coraz lepsza jakość obrazu sprawia, że widzowie chętniej wybierają większe ekrany, czyli te od 65 cali wzwyż. W Polsce w 2019 roku telewizory o przekątnej 65 cali stanowiły ok. 10 procent sprzedaży, w 2020 blisko 16 procent. Ten trend się utrzymuje, a patrząc na dynamikę można zakładać, że w 2021 będzie to już ponad 20 proc. Udział firmy Samsung na rynku telewizorów 65 cali i większych przekracza 40 proc. i także rośnie z roku na rok.

Opinie klientów potwierdzają, że wybierając telewizor warto jednak rozważyć zakup większego ekranu niż pierwotnie był w planach. Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Samsung w Europie w 2019 roku wynika, że 69 proc. klientów żałuje, że nie wybrało większego ekranu już w momencie instalacji swojego nowego telewizora w domu[1]. Jak uniknąć tego rozczarowania?

Dziś raczej trudno mówić o sytuacji, gdzie ekran jest za duży do pomieszczenia. Technologia jest na tak wysokim poziomie, że jakość obrazu nie stanowi ograniczenia. Bardzo wydajne procesory wyposażone w sztuczną inteligencję oraz możliwości w zakresie poprawy rozdzielczości obrazu w naszych telewizorach Neo QLED 4K i 8K zostały doprowadzone do perfekcji. Duży ekran to po prostu lepsze wrażenia. A jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że zakup nowego telewizora to najczęściej kilkuletnia inwestycja, warto dodać te 10 – 20 cali do pierwotnie rozważanej wielkości urządzenia. Szybko przyzwyczajamy się do dobrego, dlatego jestem pewien, że w efekcie, gdy zainstalujemy większy ekran w salonie, podziękujemy sobie za te dodatkowe cale – podsumowuje Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży i marketingu urządzeń RTV w firmie Samsung.